reklama

My Top Four štafeta...

Malé, jemné, až neviditeľné pierko kvalitných článkov, sa vždy odveje ďalej na niekoho iný kabát a pokračuje...a veje...a žije  -  MY TOP FOUR !(Evke cuccurachi, ktorá mi podala štafetu ďakujem a utekám...)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 4 zamestnania : 

1. profesionálny atlét. Konkrétne basketbalista. Želám si zrejme vrátiť čas, keď som mal niakych osem, deväť rokov a už vtedy vedel, že som športový supertalent a basket je moje druhé ja a prinútil matku, aby so mnou chodila k lekárom a pichali mi rastový hormón, aby som bol vyšší. Silák som tak či tak..
Tým pádom by som mal od začiatku reálnejšie predispozície sa venovať basketu profesionálnejšie ako v 4.lige. Hrať som začal ako 14-15 ročný. Neskoro. Nevadí. Šport sám o sebe a basketbal hlavne mi ukazuje aký som. Keď chcem, som veľmi disciplinovaný, čo je fajn, ale aj veľmi súťaživý a naozaj, naozaj neviem prehrávať. Veľmi sa snažím, zobrať to športovo, nedá sa..Nasratý odchádzam domov, ukľudním sa až po kofole. Zdravím Zwariho, Ďulu a Figiho...kúpili mi veľa kofol - pekné spomienky..
A samozrejme s uznaním spomínam na svojho trénera Szarkyho...naučil ma veľmi veľa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 2. fotograf. Niet o čom debatiť. Venujem sa fotke od 16 tich, keď som si myslel, že chcem byť kameraman. Reku, začni fotiť. Reku, som začal. Foťáky Ljublana, Zenit, Praktika, Nikon fm 10, objektívy, filmy, negatívy, tmavá komora v pivnici paneláku, vývojky, ustalovače, vyvolávanie do rána, Maťo Ilčík, môj mladší parťák, ktorý teraz študuje fotku!, portréty, akty, ľudia, kopa peňazí, času, radosti, darčekov, čítania, nechápania, učenia sa, kompozícia, expozícia, clona, iso, každá streda stretká v galérii, brigády vo fotoobchode...svet fotografie je úžasný! 
No doteraz neviem, či som aj vo fotografii supertalent. Vyhováram sa na finančnú indisponovanosť v tej dobe. Teraz je všetko digitálne (lacnejšie). To má tiež niečo do seba, hrám sa vo Photoshope, ale old school je old school. Photoshop považujem u seba ako záplatu pri zlej expozícii. Efektami a filtrami sa dá krásne hrať.. veď mám aj výnimky v portfóliu.(www.caki.dphoto.com)
 Ale rozmerom 30 x 45 cm, konečne až na tretí pokus v komore, krásne ´umelecky´o tretej ráno osvietená, ešte mierne vlhká a svojsky od ustalovača voňavá, štipcom na šnúrke v komore prichytená a iba sliepňom červenej lampy sa na teba usmievajúca analógna fotografia - je u mňa ´priceless´ v porovnaní s prekrásnou ´vyretušovanosťou´ a´la Photoshop na monitore...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. mediálne známy-sociálny pracovník-projekt manager-pomocník. Čo presne chcem byť? Sú projekty, zaoberajúce sa napr. väznami. To jest, ako ich naučiť to a to, vtedy a vtedy, za toľko a toľko, schválené kadekým, aby sa ľahšie a úspešnejšie rehabilitovali do spoločnosti. Ideš za nimi, rozprávaš sa s nimi...Veľmi ťažká, veľmi kreatívna, veľmi sofistikovaná a veľmi ĽUDSKÁ práca. Ale veľmi nezárobková a naozaj veľmi SPOLOČNOSŤOU NEPOCHOPENÁ práca. Nemyslím len väznov. Myslím bezdomovcov, Rómov, deti v domovoch, týraných...No a tu prichádza môj sen ´mediálne známeho´ sociálneho precovníka. Nielen ten projekt napísať, ale ísť do terénu. S foťákom, kamerou. Do basy sa nielen rozprávať, ale naozaj ten týždeň, dva tam byť ten väzeň. Žiť na Luníku IX a prečo sa nenaučiť po rómsky? (to by bolo cool!) Jednu, dve noci naozaj spať ´pod mostom´, trebárs sa za nich aj pobiť, bárs aj trávu pofajčiť....jednoducho postaviť sa na ich stranu, pochopiť tú ´druhú´ stranu.
Lebo nechcem byť ten telefonát do televízie, prečo nepomáhame tým, ktorí si to zaslúžia!
Chcem byť aspoň jeden z tej ignorantskej, sebeckej a hlavne nevedomej ´society´, ktorý pozná OBE strany! A aj preto, že mi tá ´druhá´ strana nie je až taká cudzia...
Nechcel by som platiť televízii a rádiu drahé pálky za chudobné minútky vysielania, chcel by som, aby mi štát pomohol, najprv mediálne (talkshow, debaty, bars aj reality show..:(, aby ľudia pochopili a potom aj zákonmi, ktorým by ľudia rozumeli...a napr. nepísali blogy, že prečo?, ale, že konečne....!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. A na koniec môjich top 4 zamestnaní, mi plynule z posledných viet ´trojky´ dochádza, že chcem byť večný snílek, idealista, naivko, s veľkým srdcom a svalmi, bohatý ako materiálne, tak aj spiritulálne, nekonečne uznávaný a po stáročia spomínaný...


4 ľudia :

1.  mamička,  vždy si bola a budeš číslo jedna. 
Mami, toľko máš toho za sebou a zvládla si to úplne sama, čomu dodnes nerozumiem, ako si to dokázala. Veľký rešpekt mami, moc ťa ľúbim a vážim si ťa najviac, aj keď to nie vždy je vidieť. Nikdy si neuprednostnila seba samú pred vlastným synom, čo mi je až ľúto, ani si to nezaslúžim...Ale skoro sa uvidíme. Sľubujem! Prídem už domov a postarám sa o Teba..o nás. Chýbaš... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac v tejto kategórii nepokračujem. Chcel som, snažil som sa, nedá sa to. Mám milión kamarátov, dokonca ten luxus mať aj naozajstných priateľov a ešte väčší luxus ich mať viac ako troch...
To čo všetko pre mňa znamenajú neviem a ani nechcem napísať do 3 zvyšných ´ľudí´ resp. bodov v kategóri ´my top four ľudia´

4 miesta/mestá :

1. new york , konkrétnejšie Brooklyn. Ešte konkrétnejšie Bensonhurst. Ten  niečo do seba. Taliani. Nielen Taliani, ale hlavne. Tam to mám najradšej, tam kráčali moje prvé americké kroky. Je to tam špinavé, smrdí tam, metro na New Utrecht huláka non stop - milujem to. Tí ľudia ma naučili veľmi veľa. Ani o tom nevedia. Tvrdí, féroví správňaci, legálne aj nelegálne pracujúci...
Bol som decko (21 r.) keď som ta prišiel. Študentík, akademik, prvá Amerika v campe, z kt. ma vyhodili po týždni, lebo sme sa striekali hadicou, bordel nechápania v hlave, kultúrny šok na druhú, angličtina nič moc, v pupku sveta, v obrovskom New Yorku sa ocitol Milanko... a mal iba jedno malinké, pokrčené telefónne číslo na otcovu sestru, ktorí odišli, keď mal tri roky...Ako ma uchýlili a čo všetko som obehal a naučil sa....nezabúdam a dodnes sa tam vraciam, stále a stále...
No a New York má niečo do seba ako mesto samé o sebe. Veľká charizma, tí ľudia, ten život, tie miestečká, ten pulz, tá diverzita, ktorá prechádza až do tvrdého chaosu a úpadku vedľa superlativity...Koniec koncov, New York je dobre navštíviť, ale žiť tam? Nezvládol som to.. 
New York ťa zrobí tvrdým. To nie je zlé, naučíš sa mnoho do života, ale ako sa pozerám na ´nich´, vidím ten rozdiel. Bledí, utrápení, ubehaní, nervózni, nepríjemní..ale nemyslia to zle - nemajú na výber. Musia, aby prešli...Byť v Usa a nevidieť New York? Mission impossible accomplished..

2. bratislava, konkrétnejšie Petržalka. Ešte konkrétnejšie Ovsište. Tu som vyrastal. Od piatich. To miesto má svoju jedinečnú charizmu. (ale predsa takú istú ako pre iných ich Lúky alebo Vrakuňa, to je mi jasné. Ale predsa..(10 minút spomínania)... ježiš tak strašne veľa chcem zahrnúť do pár viet, aby som aj adekvátne opísal to, čo považujem sa svoj domov- Kde je moje jadro a základ, kam sa vždy môžem vrátiť. Kde som videl, zažil a cítil udalosti a situácie od A po Z.. že radšej ani nezačnem menovať, bo zabudnem na niečo, čo by ma mrzelo..

 3. viedeň , 4 roky na Uni Wien. Dochádzanie z Blavy každý deň do NIGu (Neues Instituts Gebäude). Študovanie a nedokončenie geografie/kartografie...
Takzvaní ´vlakári´, tí slovenskí študenti, ktorí cestujú vlakom hore-dole, sú taká malá komunitka. Som z nej. Mám tam pár svojich TOP ľudí. Spomínam na dokonalé zdokonalenie nemčiny na veľmi vysoký štandard (už som ale veľa zabudol)
A byť v okruhu užasných, ľudí, ktorí vedia, čo chcú, sú na úrovni. Viedenské spomienky mi asociujú slová ako rešpekt, ži a nechaj žiť, kopa dobrých srdiečok cestovala tými vlakmi. A spoznal som jar vo Viedni..!!
Aj Viedeň je veľmi špecifická aglomerácia. Ešte sa tam zjavím...

4. outer banks, v North Caroline, v Usa. 16 miľový pol ostrovček, medzi pevninou a oceánom. 4 roky. Viac ako 4 roky na mieste, na ktorom...som určite dospel, ktoré ma signifikantne vykrištalizovalo, kde som si mnoho uvedomil, kde som určite prežil NAJ momenty s NAJ ľudmi, kde som sa ale ocitol aj na úplnom dne...miesto, ktoré má v mojej životnej čiarke na dlani svoju stopu...
Miesto, kde som videl prvý krát oceán... Miesto kde, keď ti leto búcha na dvere, máš deň voľna, je teplo tak akurát, vyjdeš z domu, v šortkách, tričko v ruke, sadneš do auta, okná dole, dobrá hudba a ideš...ideš na rande, najesť sa, na pláž, ruka trčí z auta (bez toho to nejde:), teplý vietor ťa hladká, slabý traffic, prebiehaš šuchtavých turistov....juhuuu...rovná sa to slobode, energii, nikto ťa nebuzeruje, aktívne oddychuješ.

4 činnnosti

1. road trip - V preklade znamená, rentnúť si auto s bandou alebo aj sám a poďho do New Yorku, Miami, West Virginie, Denveru, Ohia, Kentucky, na ceste z Vegas do Grand Canyonu, skončiť pri tej najväčšej priehrade... Ale nielen autom. Vlakom, falošným ´Interrailom´ do Paríža cez Prahu. Stopom do Novej Bane cez Trenčín a aj do Trstenej. Bicyklom sa stratiť až do Handlovej...atakďalejatakďalej. Iným slovom cestovanie. Lepšiu investíciu do života nepoznám..
A preto dovolenka typu hotelík, na bazéniku s raňajočkami, madžgorenie sa na piesočku, dva úžasnučké nudné týždne? Thanx..but no thanx..!

2. nazvime to ´extrovertizmus´ - veci ako tancovanie, hranie na gitare, spievanie, šport. Články samé o sebe..

3. Velice dávno pradávno som sa rozhodol zverejňovať mojej malosti blízke - diverzné, wannabe obľúbené a od zlých jazykov zaznávané, vraj napol zdrogované a spoločnosťou neakceptované (bo nepochopené) - pokusy o pokus ukázať - začiatok; koniec; progres; odvahu nahlas písať; pokus ukázať nielen kávu ale aj ´životnú kávu´; ukázať kultúry..porovnávanie kultúr; nehody; alternatívy; retrospektívy; abecedy; ukázať nový začiatok a ´nový´ návrat; opakovanie sa (v dobrom), utekanie a prebúdzanie sa...´zo života...s nadhľadom, humorne..?´- alias blogovanie.

4. a samozrejme sex - hmm...mňam. Do detailov je zbytočné zachádzať, každý, kto zažil, vie svoje. Mňam...:)

4 pocity 

a plynule prichádzame k pocitu

1. láska - áááchjááj...toľko sa predebatilo, napísalo, nafilmovalo, nasmialo či poplakalo..Čo tak, cítiť, že sa ti chce utekať...

2. dôvera - krátky príbeh. Kamoška prišla na druhé work a travel leto, dohodli sme sa, že ju vyzdvihnem a zaveziem. Z New Yorského JFK. Žijem v North Caroline. Na malý výlet šlo so mnou ešte jedno dievča. Peťa. Nepoznali sme sa dlho.
Samozrejme, nestíhal som načas na letisko. Skrz brýlanie po manhattne a prevezenia sa metrom...Konečne sme sadli do auta a marš. Veľmi som sa ponáhľal. Mierna pol hodinka pred nami na Belt Pkway. Premávka relatívne hustá, cca. 70 percent. Zapol som si pás (málokedy) a vravím slečne. ´Pôjdeme veľmi rýchlo a agresívne, prosím ťa neboj sa. Nevyrušuj ma, mám osobu v aute, viem, akrobacia nehrozí..´ Nenechala ma ani dopovedať zodpovednú pednášku...´O mňa sa neboj, užívam si rýchlu jazdu a verím ti...´ Tak dobre to povedala, že som stíchol, až mi oči trošku zvlhli. Tak správne ma pochopila, podporila...dôverovala mi. Stalo sa to asi 3 roky dozadu, stále si pamätám...

3. výhra - výhra mi asociuje úspech. Strašne fajný pocit. Snažíš sa o niečo, nie je to ľahké, ale nie je to nemožné. Začnú sa krútiť všetky koliečka, napneš aj ušné svaly, plne koncentrovaný a sústredený, skladáš kameň po kameni, plynule improvizuješ s neočakávanými problémami...ešte chvíľu, ešte trošku, zatni zuby, naser sa a dorob to! Dopíš to! Dohraj to! Zdvihni to! Dobehni to! 
Hotovson...

 4. dobrý deň - poznáš tie dni? Zobudíš sa sám od seba, tak akurát, nie neskoro. Ranná sprcha ťa preberie extra kvalitne, usmievaš sa. Káva sa dnes naozaj podarila, v práci ti ide všetko jednoduchšie a normálne si vtipný dnes. Ta baba, ktorá sa ti už dávno páči sa začína na teba usmievať, aj ty sa usmievaš. Nejaký si plný energie, miesto 3 míľ odbehneš 4. Prideš domenka, článok, čo si včera napísal má namakanú karmu 3,57, usmievaš sa. Všetko sa darí, ide plynule, si spokojný. Si plný nápadov na rôzne akcie, vybehneš von, veď slnko svieti, voda láka, celý deň si staviaš smiechuliaka...

 4. štafetári

1. miro babič - Miro, v kľude si sadni, všetko pusti z hlavy a napíš si pár TOP hodnôt...pre seba. Teším sa... (babic.blog.sme.sk)

2. lucia danišova - lucka, čítam tvoj blog, máš veľmo kvalitné články, hlboké, osobné, odvážne...pozdrav bratov. (luciadanisova.blog.sme.sk) 

3. juro balucha - juro máš veľmi správny postoj k veciam, životu. Veselo, uvoľnene, inteligentne..som zvedavý. (balucha.blog.sme.sk)

4. katarína pisutová - katka, rešpekt a klobúk dole. (aj ja chcem:) Veľmi rád si prečítam vaše TOP ´štyrky´...(pisutova.blog.sme.sk)

Milan Candrák

Milan Candrák

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

" Nepoviem..! " Zoznam autorových rubrík:  priateliaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu