reklama

Presťahoval som sa do New Yorku

Žijem v hlavnom meste sveta mesiac. Pôvodne som plánoval písať číry opis pragmatického sťahovania, balenia vecí, rušenia účtov, bankových kónt a tri mesiace hľadania apartmánov cez craigslist.org, spojené s dvoma - troma praktickými výletmi, moje konečné, bezchybné šoférovanie veľkého ´trucku´ a odchod pravej osi môjho fordíka hodinu pred Brooklynom... To už viac menej ani nestojí za reč. Určite stojí za reč aspoň Radekova intenzívna snaha a strávený čas za počítačom a v podstate zásluha za nájdenie toho pravého apartmánu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Žil som v New Yorku už predtým. Zima 2004. Na pláži sa v zime toho veľa nedeje, 50 percent všetkého je zavreté, ťažšie sa nielen žije a plati renta..ale celkovo sa Maslowa pyramida potrieb znižuje a znižuje.
V New Yorku som mal rodinu, teta, strýko, bratranci atď, tak som jedného dňa sadol do auta a za 8 - 9 hodín som papal homemade food od tety. Miesto na pláži som si stále držal, posielal som Mirovi rentu na konto.
Takto som strávil takmer tri mesiace. Pracoval som. Nie pravidelne, ale po ´známostiach´ som robil rôzne práce, od ´retail´ po ´construction´. A hlavne som sa staral o rodinku.
Prečo rozpisujem triviálne situácie tak rozsiahlo? Aby som si priznal, že stále nerozumiem ako funguje ´svet´. Býval som ´booksmart´(akademik) a chcel som byť aj ´streetsmart´(skúsenný realista) Tak či onak som bol spomedzi akademikov, kamarátov, spolužiakov, ten ktorý to nemal nikdy..nikdy predostreté. Nebol som jediný, ale boli sme menšina. Sociálne, materiálne, hádam aj IQ manko...
To sú viac menej faktory podporujúce ´znalosť ulice´ Očividne nie, pretože momentálne dostávam v New Yorku peknú nakladačku.
Ale čo som robil posledných dva a pol roka v North Caroline? Dovolenka na pláži? Staral som sa sám o seba, renta zaplatená, dlhy splatené, pocestoval som, dokonca som aj ušetril, ba dokonca som našiel ´work and travelákom´ prácu. Piatim. Maslowa pyramida stúpala. Robiť viem. Dlho a dobre. Mám už odpracovanú skúsennosť. Nie som the best, ale nikdy som nebol ten najhorší, ´let´s put it this way´. Ľudia, ´co-workeri´ aj zákazníci ma poznali, zdravili, normálne ma mali radi....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

New York? ´Sucks big time´!Na čele mám už aj vytetované, nie kde, nie čo, nie prečo...ale s KÝM! Ľudia! Alebo som až príliš veľký humanista? Chápete? Môžeš..alebo ja aspoň, môžem pracovať primitívnu prácu za mizerný plat, pokiaľ som v teame ľudí, kde je kľud, harmónia, spokojnosť, úsmev a hlavne rešpekt, idem ďalej a usmievam sa. Funguje to aj naopak. Zarábam 60 000 tis.(dolárov) mesačne a kolektív sú indivídua zahľadené len a len na seba, na peniaze, pre seba..nie som s nimi so srdcom a nemám dlhú budúcnosť. Opísal som dva extrémy. Určite mi napíšu ľudia, ktorí žijú druhú alternatívu s najlepšimi kamarátmi. Momentálne som ale v tak pesimistickom ´mode´(stave), keď tvrdím, že sú menšina.
New York je presne naopak. Mizerné peniaze a ´co workeri´, ktorí nestoja ani plytvaním náboja do hlavy. V Caroline som zarábal viac, pekne ´paychecky´ dane, ´overtime´..i liike! Málo ´cashu´ pri sebe, všetko naozaj všetko sa dalo platiť cez kartu. New York nie je hlavne mesto sveta, je hlavné mesto ´cashu´!
Som tu mesiac a vystriedal som už niekoľko prác. Hm, niekoľko..mnoho! Nechápem. Nie je problém prácu nájsť, ale udržať. Tí šéfovci sú kapitola sama o sebe. Drzí, nafúkaní, žiaden rešpekt, žiadne ´please´, ´thanx´...a máš jedeň deň. Máš jeden deň na ukázanie z akého dreva si vystrúhaný. Superman nemá šancu. Začínam od seba a vravím si, predsa len nemám na 3 hviezdičkovú reštauráciu, kde ak pracujú Američania, každý z nich má ´culinary degree´(škola pre kuchárov) alebo sú tam mexičania, ktorí tam pracujú 3 roky a vedia, čo majú robiť..Ale keď už ten čo ti má ukázať, čo máš robiť, spraví chyby a ty nie...go figure!(zamysli sa) Potom to zrejme zvalia na teba a už si pod vodou a nie za ňou. Každý ´boss´ alebo manažér musí ovládať všetko. ´Front and back´ , zakázníkov a aj svojich pracovníkov. Ja si myslím, že hlavne svojich pracovníkov. Nie je to len o rozkazovaní a vravenia, čo treba nachystať, ide aj o pochvalu, motiváciu, rešpekt..nielen hovoriť, ale aj počúvať. Komunikácia! Urobím krok dopredu k svojmu teamu, oni urobia krok ku mne. A potom všetko, naozaj všetko pôjde hladšie. 
Znie to ako utopistická šablóna, ale funguje, ´been there, done that!(zažil som) Nefunguje prvý deň, je to proces, ale sú to svaly trvácne a nie nafúknuté. Zvlášť pre nováčikov...V New Yorku som zatiaľ zažil šablónku :" ja mám pravdu, ak sa ti nepáči, zbaľ sa a páľ do riti!"

Vytvoril som si svoju teóriu akí sú ľudia v New Yorku. Sú dve kategórie. Iba dve! Tá prvá sú tí bossovia, tvrdí, drzí, neprípustní...tí druhí sú tie slabšie povahy, ktoré sa ´zlomili´ Sklonia hlavu, nepovedia nič a robia, robia, robia. Hlavne Mexičania. K nim ešte. Hneď na začiatku ostro pripomínam, že nemám s nimi osobný problém. Sám som ´international´ v Amerike, nejdem proti sebe..a ani proti ´Amíkom´, doma som sa bíjal so skinheadmi a anyway som mal románik s dievčinami z Mexika a Kolumbie....dúfam, že som presvedčil zarputilcov, že nie som dement.
Ale je veľmi iritujúce pochytiť čo to, od osoby, ktorá má horšiu angličtinu ako ja španielčinu. A ukáž za jeden deň, čo vieš!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som veľmi sklamaný z ´New Yorku´. Pre turistov je táto aglomerácia nezabudnuteľná. Ale žiť? Vždy som sa považoval za ´city boy´a nebol som spokojný so životom na pláži, hľadal som kosmopolitu a dedina ma..nudila. Teraz mám čo som chcel a určite nie som nadšený. Nie som sám, cítim zodpovednosť a tlak za svojich. Priateľka a Co. Kto má pozná, prizná, že nie som osoba, ktorá skláňa hlavu a odšuchce sa do kúta...uznávam len autority, ktoré sú inteligentné. Ale robil som to, lebo som nemal na výber. A vyzerá to tak, že ešte chvíľu budem. Ale určite nezapadnem do ´zlomenej kategórie´ som ´sort of fighter´(nevzdávam sa) a vylučovacou metódou mi ostáva kategória ´ tvrdych idiotov´, ktorí to očividne tiež nemali ľahké..v podstate nikto to v New Yorku nemá ľahké.
Ani jedna cesta ma neuspokojuje. Nechcem mať fatalistické závery, ale dlho sa v hlavnom meste sveta zrejme nezdržím. Jediné faktory, čo ma zatiaľ motivujú ostať sú jedlo a fotografia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čerešničky :

Veľký problém bol kde si položím vodu a kávu. Nemohol som tam a hentam, lebo tam pracujú a nemohol som na ´counter line´ lebo ma môžu vidieť zákazníci. Manager to robil, mal svoje miestečko.
Keď som mu to povedal, reagoval, že prišiel si sem piť alebo robiť! Vydržal som dve minúty a opýtal som sa ho, čo je viac hygienickejsie, či moje pitie, čo tak či onak je v norme, jedenie nie je, alebo fakt, že druhý manager, ranný, ráta svoju !tržbu na stole! kde sa pripravuje jedlo, krájanie, balenie atď, čo je v podstate proti zákonu! A veľmi viditeľný zákaznikom! Bol ticho....(egyptan)

Nemohol som pracovať, lebo som nemal modrú šiltovku. Keď pracujete s jedlom, musíte mať ochranu na hlave, aby nepadali vlasy...čapicu som mal, ale nie modrú....a ak som ju aj mal, nemohol som ju mat naopak..to bol väčší problém ako ´nie-rotácia´jedla - staré na vrch, nové na dno...(mexičan)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden zo šéfov mi povedal, že ja som mu povedal, že som si vypil vodku a krúti sa mi hlava!!! WOW! 

Milan Candrák

Milan Candrák

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

" Nepoviem..! " Zoznam autorových rubrík:  priateliaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu