reklama

Retrospektíva zo strednej

Matúškovi som napísal nech mi pošle link na roky, roky dozadu, na gymnáziu prejdený ´bicak´ výlet, lebo v ňom mám vlastný príspevok a osobne si myslím, že je relatívne vtipný, svieži a na 90% je to moje prvá verejnosti zverejnená textúra. Clanok neprepisujem, lebo sa mi nechce a Mirka, Janka a ja ideme do ´laundry´, takže som pod miernym časovým tlakom, dopredu ospravedlňujem odfláknutú interpunkciu, vďaka. Takže, ako som sa stratilststst ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako to vlastne bolo:
(pol roka po výlete podal Caki svoje svedectvo - vysvetlil ako to bolo v skutočnosti)

No nazdar vospolok. Pise vam zasa Cakino, aby konecne podal svedectvo a odhalil rúcho tajomstva jeho zahadneho stratenia sa na vylete.
Vsetko sa zacalo stvrtok potom ako sme chystali odist z Pocuvadla.
Samozrejme, ze som nepostrehol, ked sa hovorilo, ze na salas sa odbaca este pred stupacikom, a tak som slapal dalej za sustavneho nadavania, ako mozu Ivana s Beatou tak rychlo slapat, ze ich nemozem dohonit....
A tak som prisiel az na vrch a prisiel som na razcestie. Dolava sa islo do mesta, z ktoreho sme prisli (uz som zabudol akeho) a doprava sa islo na Bansku Stiavnicu, o ktorej som vedel, ze to je nas smer. Ale kedze som nevidel mojich soluslapiarov, rozhodol som sa pockat.
Cakam pol hodinu a nic az som dostal strach, ze isli dalej mysliac si, ze ich ostatni dobehnu...
Kym mna zhryzal strach, ze som zasa nieco posahal oni sa veselo napchavali syrom a slopali zincicu na tom poondenom salasi!!!
Ja medzitym uz v panike som sa rozhodol ist na Bansku Stiavnicu. Taky paradny kopec som este nevidel. Skoda, ze som mal poondene zadne koleso a nechcel som to roztocit na plne pecky...takze som vobec nepedaloval... a aj tak som dosiahol cez 50km/h. Potom som sa dozvedel, ze fanatik Pato tam isiel 70-kou....
Stiavnicu som presiel, az ked som sa spytal na spravny smer zabudol som na ake mesto, asi Ziar n/Hronom. Pomohli mi este typci za mestom s ich automapou(nejaki podnikatelia v sackach z Ciech - boli moc mili a ochotne mi pomohli)
Ked som sa predtym tesil, ze aky super kopec som zjazdoval, teraz som nadaval ako pohan, lebo musel vyslapat 2 asi 12% stupaciky.
Skoro mi nohy odpadli...
Ale to nebolo este vsetko. Ocitol som sa v brutalnej hore, samozrejme na asfaltke a zacalo brutalne hrmiet a blizkat sa...
No !DO P..E! uz som nemohol. Pred dazdom som to stihol do nejakej dedinky, ale uz poprchalo. Rozhodol som sa ist dalej, ale demon pocasia so mnou nesuhlasil a pokusil sa ma pravdpodobne zaziva na bicykli utopit...
Uz mi bolo jasne, ze som sa stratil, ale vobec som to nechapal... V lejaku som prisiel na koniec dedinky a uz uplne mokry som zastal pred nejakym domom. Nejaaky starcek z neho vykukal s malym dievcatkom. Zakyval som a neho a on vysiel von a na otazku, ci by som sa nemohol u neho uchylit odpovedal "pravdaze".
Tak predsa su este dobry ludia na svete!
Vnutri ma privitala starenka a ponukla ma mliekom a chlebom, lebo som bol hladny jak hovado. Ti ludia zjavne nemali dvakrat toho nazvys a ja som i vyslopal skoro cele mlieko.
Nevadi.
Po dazdi som sa rozhodol ist dalej.
Ked som sa predtym pred Stiavnicou nadchynal,aky kopec tam bol, teraz som sa skoro urobil....asi 2km stale dole kopcom.
Ale ako na potvoru nemohol som to rozpeckovat, lebo bolo este cerstvo po dazdi...
Vysiel som z hory presiel asi 1 km po strasne nekvalitnej polohornej asfaltke a prisiel som na razcestie. Rozhodol som sa doprava na Ziar n/ Hronom. Idem idem idem idem prejdem Ziar (inac strasna diera) slapem slapem slapem a slapem cuduj sa svete az do Handlovej.
Ked sa Pato s Matusom a Marekom dohadovali ako sa pojde zapocul som Handlovu...
No ale co teraz?! Uz sa stmievalo, este som stihol zavolat domov, co sa stalo, ze pojdem na buduci den ku babke. (dedina v okrese Topolcany, medzi Nitrou a Topolcanami)
Ze dobre.
Tak reku trebalo by nam aj spat nie!?
Zacal som sa informovat, ci tam nie je nejaka ubytovna - jedna bola plna, druha bola draha takze som sa rozhodol, ze prespim pod sirakom. Ibaze na sirak som nenasiel nijake vhodne miesto, na kazdom ma mohol zapichnut nejaky uchylak...
NO do kelu musim koncit, lebo mi zacina uebung za 10 minut. POKRACOVANIE NABUDUCE
A Marek - ak ma este raz napises s "y", tak sa castejsie pozeraj za chrbat, aby ta nezrazil nejaky cyklista.... (pozn. red. Oki, dam si do Wordu automaticku korekturu, lebo naucit sa to niesom asi schopny :-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No mladez tak som zasa tu. Bez dlheho otalania prejdem k veci uz ste urcite zvedavi ako to pokracuje....
Nemohol som najst miesto na prenocovanie a uz v tme som bludil po Handlovej... az kym som neprisiel ku kostolu(!) Uz mi bolo vsetko jedno, a tak som sa rozhodol spytat sa, ci by som nemohol prespat v ich areali. Bol skutocne fesny, kopa zelene proste taky maly raj pre kazdeho cundraka (alebo aj Candraka ha-ha)
Ale ako na potvoru akurat nebol farar doma musel som na neho pockat. Zatial sa ma ujal uplne mily starucky kaplan a ponukol ma keksikmi a mliekom.
Medzitym som sa dal do reci s typkami, co tam nieco malovali o nieco starsi odo mna. A ze odkial som a kde som sa stratil, na aku skolu atd. Este stastie, ze som povedal, ze nemecke gymnazium, lebo typek (asi sa volal Jozo) sa mna hned opytal ci nepoznam Pata!!!
Kukam na neho jak idiot "Pajana?" - odpovedam otazkou. Teraz sa na mna tak pozeral on. "Vsak s nim som na tomto vylete"- rozkrical som sa.
Potom vysvitlo, ze Pato ma v Handlovej starku... a mne potom svitlo, ze spominal nejaku manzardku.
Tak sa hned zavolalo starkej, ktora si v prvom prelaknuti najprv myslela, ze sa stratil Pato.
Nakoniec som teda skoncil u nej.
Normalne ma vpustila aj do kupelne, kde som sa trochu umyl a tak. Potom som sa zoznamil s Patovym starkym, ktory akurat pozeral bednu velku ako hrom a pozeral dokument o zralokoch...
Potom ma starka zaviedla hore do manzardky, kde som si rozlozil gauc. Bolo tam uplne super, uplne vela knih a tak...
Kym som sa ja vyvaloval ani som netusil, kolko ludi sa muselo nahodne stretnut, aby mi bol priaznivy osud...
Rano asi okolo 8:00 mi klopu na dvere. Samozrejme, ze ma zobudili a len v trenkach (ruzovych) bez okuliarov a so zalepenymi ocami som otvoril... Bol to Jozo s nejakym typkom za nimi stala este Patova starka...
Ze vraj ten typek sa stretol s Patom ako isli do Bzenic. A este stastie, ze Pato je ukecany a povedal mu, ze som sa stratil. On prisiel domov a dozvedel sa o mne... V momente som vytriezvel a zacal som sa obliekat... "A kde su vlaste tie Beznice?" - spytal som sa.
Ze klud, najprv by som sa mal narajnakovat a pozriet do mapy. OK.
Zistil som,ze pri Bzeniciach je maly kemp, ze tam by mali byt a zistil som, ze je to na tom druhom razcesti dolava a nie doprava. TAKZE SOM MUSEL IST ZASE SPÄT!!!
Este stastie, ze z Handlovej to ide dole kopcom a dlho... to som zabudol napisat, ze kym som sa dostal do Handlovej skoro som umrel. Teraz som kaslal na koleso svihal som jak blazon... Vkuse nad 40km/h a svihal som aj na rovinke a Ziar som prebehol ani neviem ako.
Ale za Ziarom nastala brutalita 1. protivietor a co je horsie 2. kamiony Uz skoro pri cieli ma skoro zrazilo nejake zelene Daewoo. Predbiehal do protismeru a ja som si to nevsimol, lebo som mal sklonenu hlavu... S jeho zrkadlom som sa minul o niekolko centimetrov! (pfuuuj das war knap) V miernom soku som isiel dalej.
Konecne so dosiel do kempu - az ked som sa spytal na cestu - ale ostal som sklamany, hladal som stany, ale nikde som ich nevidel, a tak so isiel pozriet na terasu, ani tam som vsak nikoho nevidel. Ze do riti. Otacam sa prec, ked v tom... ta blondina a to triko, azandalat vsak to je Ivana s Matusom. HURAAAAAAAAAAAA!
AUTOBUS NEEEEE! Zakrical som pred nimi.
Asi vsetkym zabehlo. Prvy sa spamätal Pato a zacal sa smiat a podavat mi ruku........

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak mili priatelia to je koniec mojho rozpravania a konecne viete "ako to bolo"

Drzte si a majte sa.

Milan Candrák

Milan Candrák

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

" Nepoviem..! " Zoznam autorových rubrík:  priateliaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu