reklama

Guatemalská kávička

Vychádzam z DMV (Department of Motor Vehicles) na Atlantic Terminal v Brooklyne. Strávil som tam až 5 minút. Toľko totiž trvalo len pohľadom zhodnotiť tri gigantické ´šóry´. Najväčšia akurát na informáciách. No zajtra si musím privstať.  Odchádzam, už v duchu plánujem, akým metrom pôjdem ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vedľa schodov do metra je ´Starbaks´ (nerobím zbytočnú reklamu) Tento poznám, už sme tam ´chillovali´ s Jankou niaky týždeň dozadu. Aj keď finále mojej cesty je...povedzme, že Café, kde robia namakanú kávu, sedieť v metre, čítať a srkať kávičku je môj malý rituál, tak odolávam veľmi ťažko...

Vstupujem a už dávno premýšlam, či zoberiem iné paralelné metro a stavím sa v jednej baglárni (bagels), kde mám stále Jorgeho, ktorého by som rád pozdravil, keď už som ´in da hood´, ale ešte viac ma zamestnáva predstava ako zosmiešnim a rozčúlim toho idiotka Jimmyho..či Johnyho..

Musím si priznať, že nie som ako Miro alebo Radek, na ´vyššom´ leveli. Keď ich niekto primitívnym, zbytočným alebo sebeckým spôsobom rozčúli, alebo sa správa ako osoba, ktorá nestojí ani za slabiku vysvetlenia alebo kontrovania, chaloši sa len usmejú, mávnu rukou, zapamätajú si tú osôbku ako človeka, ktorému niet pomoci a idú si vlastnou cestou...
Ale tvrďas Miňo nie..niéé...nevie sa preniesť nad banálne problémy a namiesto ´bytia nad vecou´ sa znižuje na level plytkosti, aby dosiahol svoju satisfakciu pomstou k hriešnikovi. Či hneď ako horúca hlava alebo neskôr, aby si pred odchodom ´vybavil účty´ a dokázal ( hlavne sebe), že s ním sa hocikto len tak hrajkať nebude..( pozn.autora - najironickejší je fakt, že si to uvedomujem, ale nepomáha mi to )

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Suwalesi, guatemala a ešte niečo.. Kávička z Guatemaly je vraj ´mild´, ok teda, vyskúšam ju.

Mám rád miesta kde si môžem naliať kávu sám. Samozrejme pokiaľ nechcem machiatto, alebo ´dry kapučo´, kde ti ho musia zrobiť na mašine. Ale takých miest je menej, obvzlášť v New Yorku, kde si myslia, že im utečieš :)

A tak tradične dostávam ´cup´ dosť plný kávy. Nie je to zlé, veď je to aj logické voči zákaznikovi, a tak si vždy z kávičky poodlievam. Čakám kým pracujúca princezná zmení nový a prázdny odpadový ´bag´ do koša, do ktorého hneď odlievam :(. Mrzí ma to trocha, horúca káva a igelit idú dokopy ako keď sa pretláčam s Maťom. Maťo nemá šancu :) (soráč Matiak, Central America attitude) 

Tá kaviarnička pri nás ma normále otvor ´only for liquids please´ (len na tekutiny) To je ono! Konečne nejaký ´common sense´(zdravý rozum) Asi preto, že tú kaviareň ´runuje´ európsky manželský párik. :)

Kávička, aspoň pre mňa je relatívne špecifická záležitosť. Aj dôležitá. Pekná paralela je scéna z filmu od Jarmuscha ´Coffee and cigarettes´. Mnoho rôznych, nesúvisiacich príbehov, kde sa herci bavia pri kávičke a cige. No a jeden príbeh je, kde čašník stále a stále prichádza za zákazíčkou a pýta sa jej, či ešte niečo nepotrebuje. A raz jej len tak zo slušnosti doleje kávu do pohára. A dievča si vzdychne a vraví, že to nemal, lebo mala kávu presne tak zamiešanú ako chcela. Mlieko, cukor, teplota...akurát! A mlaďas to pošahal.. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto si odlievam kávu. Tradične si všímam ako trhám cukor..dnes robím výnimku s tým cukrom. Chytám Mirinov zdravý móres, čo najmenej zbytočného cukru. Pri káve mi to trvalo dlho, veľmi dlho. Výnimku v podstate postrčil Brown Sugar. Menšie zlo. Tento trh bol veľmi malý. Ledva polovica z polovice. A už sa sype a pozerám na mliečko. Half anf half, whole a non fat. Mlieko si neodpustím. Doma som píjal ! 3 ! litre denne. Matka nechápala. Ale veľa mlieka nie je extra odtučnovací spôsob. Zvlášť americké. Ešte aj ´fat free´ a milión iných ´fat´ redukovaných, majú kopu tuku. Amíkom nepríde na um, pozrieť sa na opačnú stranu fľaše, kde sú zákonom prikázané, zverejnené ´nutrition facts´ A tá chuť potom. Dokážem sa nazvať mliečnym labužníkom, a preto keď som si kupoval ´fat free´...som trpel. A ešte som bol aj sprdnutý od bandy, že čo to kupujem! :) A tak radšej regulujem mliečnu apokalypsu. Z litra na pohár, dva. Non fat mlieko to istí, minimálna discíplina musí existovať. A tak lejem. Nie veľa, ide o farbu. O farbu bez zamiešania. To je môj regulátor. Striedmo nalievam. Žblnk sem, žblnk tam, opatrne. Veľa mlieka nie je good. Káva stráca svoj ´flavor´. Hotovson.
V New Yorku robia kávy veľmi, veľmi horúce. Veľmi. Nezvládam to dobre. Musím čakať, kým vychladne. Plus tie ´cups´ nie sú extra kvalitné. Vyhráva lacnejšia kvantita nad drahšou a kvalitnou kvalitou :) Papierové poháriky nie sú tepelne izolované. Keby vám nenastrkli okolo pohára papierovú šablónku na ochranu prstov, žonglovanie vrelou kávou by sa stalo novou olympijskou disciplínou.
V Caroline to fičalo naopak. A káva aj nevychladla tak skoro. Za 15 minút už pijete ´iced coffee´ To je servis čo?! Buy one, get one free! :) Ale pohodka, aj horšie veci sa dejú..
Káva chutí trochu divne. To je asi tým ´vychrdlím´ miekom. Čo by som dal za organické mliečko! Ach! Ale niéé, kvantita zas vyhráva. Kde by niaku kroporáciu napadlo používať zdravšie, ale drahšie organické mlieko...No, welcome to Big Apple. Apple? Skôr Lemon :)

Výchádzam a zasa špekulujem, či mám zobrať iné paralelné metro, aby som ´spríjemnil´ Jimmyho deň. Tak či onak musím ísť na D- čko, aby som prestúpil na F- ko, po ceste sa rozhodnem. Jorge mi aj tak neodpisal, nevolá...
Zabudol som ale, že D- čko je po 36. ulicu express. Koniec misie. Metro to vyriešilo. Pekný symbol dôležitosti. Keď už metro odpíše ten zámer, tak očividne nemal veľkú váhu. 
Už som ale v hlave niekde inde...s Jankou, Radekom, Mirkou, Narim...v Patagónii v zrube, a prečo nie Kambodža, Zdenka mi zrazu volá, že už je tu a má voľných pár hodín pred odletom, dohadujeme sa o koľkej sa stretneme in the City, D- čko fičí, mám rád ten vlak, sadám si, otváram knihu, užívam si moment... A srkám kávičku z Guatemaly.

Milan Candrák

Milan Candrák

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

" Nepoviem..! " Zoznam autorových rubrík:  priateliaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu